Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, March 23, 2011

Progress buku tetamu

Buku tetamu kami dah boleh dikatakan 90% hampir siap. Seperti yang dirancangkan, cuti seminggu lepas saya serahkan pada F suruh dia tolong printkan. Dah selesai pun. Sayang F. Pemilihan kertas pun saya serahkan pada F. Asalnya, saya mahukan konsep warna hitam, putih, oren untuk buku tetamu kami ini. Tapi sedikit tak menepati bila kertas warna putih, tebal 100gsm tak dapat dicari pada last minute. Akhirnya, disebabkan mahukan kertas yang sedikit tebal (sebab nanti risau kalau nipis cepat renyuk), warna krim pun, krimlah. Cantik juga. =) Ok, jadi kertas untuk bahagian dalam buku tetamu kami tu 110gsm.



Yang dah siap dicetak setakat ini adalah 60 helai. Itu belum termasuk pembahagian pantun-pantun yang kami selit dalam buku tetamu itu. Saya pun pilih pantun seperti sesetengah B2B yang lain pasal saya rasa idea itu sangat sesuai untuk majlis perkahwinan. Juga ada nilai tersendiri. Tambah suprise bila F tunjuk pada saya semua kertas-kertas yang dia print tu, tiba-tiba dia tunjuk pantun yang dia buat dan dah siap cetak pun! Hiii. teruja pasal tak pernah tahu dia ada bakat buat pantun. 

Saya kongsikan satu ye! (nukilan Azrul Affendy..)

Ikan di laut asam di darat,
Masak gulai rencah serunding,
Hati terpaut janji diikat,
Atas pelamin duduk bersanding.


Simple aje, tapi sampai maksud. Emmm, dah siap cetak semua.. Cuma sekarang ni tinggal nak hantar ke kedai untuk dijilid hard cover berwarna hitam. Pernah tanya kat kedai tempoh hari, kalau tak silap harganya kurang lebih RM 30. 


90%-100%. ( tambah sedikit hiasan selepas selesai dijilid nanti)


2 comments:

Wawa Yusoff said...

DIY ke..?? waahh. samelah kite.

kamu buat size ape ye..? A3 ke A4..??

Jaaja said...

wawa, aah. saya DIY je. Nak tgk hasil kerja tgn dr pengantin sndr. he2. sy buat size A4 & bentuk landscape~ wawa punya?