Friday, March 18, 2011

kamar pengantin

Hampir seminggu saya pending cerita di MCH. Nanti saya cuba habiskan cerita2 tertangguh itu dalam susunan yang paling sopan. Hihi. Broadband tersangat macam siput dan masa terbatas untuk saya update laju-laju. Ampunn.



Menghabiskan sisa tenaga dalam seminggu ini di teratak bonda & ayahanda saya. Jejak sahaja teratak hujung minggu lepas: rasa tak terkata. Banyak perubahan ibarat kata suprise! Dari mula turun langkah kaki dari kereta sudah teruja. Bahagian depan rumah berwajah baru. =) Then, masuk dapur lagi teruja.... Sebenarnya teratak sedang diubahsuai. Lagi... yang penting bilik pengantin sudah pun berwajah baru juga. Seronokk. Dah siap rasmi pun! Terima kasih ayahanda. 



Sambil berseloroh saya berkata..
"Mujurlah kahwin.. kalau tak, tak merasalah bilik secantik ini..."

Dalam keliru nak buat keputusan penggunaan warna bilik baru itu. kakak ipar saya kata:
" ikutlah mana yang berkenan di hati.. kalau pink, romantik! kalau biru, tenang.."

Saya? laju-laju buat keputusan. Dua-dua warna cantik. Tapi kalau pakaian saya mungkin agak tak suka warna biru, jadi kecenderungan minat warna pink buatkan saya pilih warna tu. Lagipun saya suka tang 'romantik' tu. Dah nak kahwin kannnn. ;p Sekarang, kiri kanan atas bawah dah berwarna soft pink.

Bilik sama. cuma berwajah lain. 'Barang-barang kecil' yang semuanya saya sayang, yang ada dalam bilik berwajah dulu dah selamat dihapuskan depan mata. Seronok bila mengemas bagai macam ni barang-barang lama pun jumpa semula. haha. paling kelakar bila jumpa gambar-gambar masa 'muda'. nak tergelak pun ada. Apapun, itu semua memori belaka. =)

Rasa sangat lega untuk kembali ke Rompin. Dah berjaya siapkan bilik pengantin! Lagi.. 2 bulan 2 minggu untuk dirasmikan. ;p 


2 comments:

FaRaLySsA said...

wahhh...canteknyeee....:)
hehehe...yela...aritu farah gi klantn...hehe
nti insylh rabu ni gi sane lagi...nk ambik barang utk doorgft...hehe..
bleh je nk jumpe:)

ni email farah: farahmukhlisa@gmail.com

nti jaaja antr jela no phone kt email farah ea...;)

Anonymous said...

can't wait for the special day...