Daisypath Anniversary tickers

Monday, October 11, 2010

tujuh

Setelah hampir tujuh tahun kami saling kenal dan menyulam sebuah ikatan, akhirnya pada satu tarikh bermakna jari manis saya tersarung cincin. Kami diraikan dalam satu majlis pertunangan yang sederhana. Tapi cukup meriah pada saya dengan kehadiran orang2 tersayang. Cukup sempurna majlis itu pada saya. Entri berikutnya nanti saya kongsikan tentang itu ya. Mencari Cinta Halal ini saya wujudkan sebenarnya untuk jadi saksi perjalanan hidup kami sebelum diijabkabulkan nanti. Tapi, saya cuba juga selitkan beberapa permintaan tunang saya, F untuk ceritakan jatuh bangun, sakit gembira perhubungan kami. Saya cuba tapis ya? Bukan apa, saya mahu jaga hati semua orang kalau boleh. Walau belum mampu saya buat. lagipun, MCH hanya untuk coretan2 bahagia kami. Bukan untuk coretan kisah duka yang lepas.

Tujuh tahun bukan satu angka yang hanya boleh setakat difahami dengan angka tujuh itu pada saya. Banyak yang kami harungi. Terlalu banyak kami diduga untuk menjaga dan memanjangkan satu hubungan ini. Hanya Tuhan yang mampu tahu segalanya. Ttidak seorang pun yang tahu semuanya, mungkin!. kalaupun ada yang tahu, mereka takkan mampu selami 'makna' disebalik setiap perkara yang kami diduga. 

Iya, terlalu banyak.....
Banyak 'sakit'.
Banyak juga bahagia.
Banyak juga rindu.
Malah seringkali bersulamkan benci!
Sayang tapi keliru.

Terlalu banyak diuji oleh Dia. soal hati dan perasaan yang seringkali keliru. Agaknya kalau saya bukukan satu novel yang mengisahkan segalanya, pasti meletup! :) Tapi, kisahnya mungkin sudah hampiri penghujungnya. Sudah melebihi klimaks. Namun, saya tak pernah salahkan Dia untuk takdir2 kisah sebelum ini. Saya syukur. sekurang2nya semua itu untuk kami lebih matang untuk satu ikatan halal pada masa akan datang. InsyaAllah.

Kamu dapat faham?
Kamu dapat selami disebalik tulisan saya di atas?
Baiklah, simpan dalam hati!
Fikir sedalam2nya..



No comments: