Sunday, October 24, 2010

sebelum pergi lebih jauh


Salam semua.

Tajuk entri mungkin sedikit membantu. Ok, sebenarnya sebelum pergi lebih jauh, saya cuba ceritakan tujuan saya wujudkan blog ini. Saya sudah ada satu blog peribadi. Namun, atas menghormati dan menjaga hati dan nama baik sesetengah individu, saya cuba untuk tidak mencampurkan cerita terperinci tentang persiapan kahwin saya disitu. Mungkin saya lebih selesa disini. Saya punya banyak sebab.

Saya wujudkan MCH ini khusus untuk tatapan saya dan tunang, si F terutamanya. Juga untuk mencari teman2 bakal2 pengantin untuk berkongsi kisah persiapan kahwin. Juga mantan2 pengantin untuk pengalaman yang terbaik mungkin. Saya menulis, dan dialah juga pembaca setia yang akan membaca segala persiapan ini. Mungkin ada banyak benda yang terhad untuk dibicarakan. Saya tulis disini, saya cuba huraikan disini, supaya dia tahu segala2nya tentang majlis itu nanti. Perempuan kan. Dah namanya teliti. Itu ini.Hubungan jarak jauh jugalah kadang membataskan. Baguslah kan. Dah nama pun kami belum punya ikatan halal lagi... kami sedang mencari cinta yang halal......

MCH ini ibarat satu diari bagi saya dan dia. Semoga ia jadi saksi kisah kami. Juga sebagai kenangan untuk masa2 akan datang. Saya memang suka menulis. Menulis sekadar mungkin dengan gaya penulisan biasa2 sahaja. Mudah difahami itu penting. Supaya sampai maksud. ye Encik tunang?

Sebagai bakal pengantin juga, banyak benda nak kena pikir dan buat. Jadi, tak salah kongsikan apa yang patut disini. kalau diikutkan saya dah tak punya banyak masa. Mungkin beberapa bulan saja lagi sebelum tibanya majlis itu. InsyaAllah. 

Dulu, tak pernah terfikir pun nak wujudkan satu diari kahwin macam ni. Tapi, bila selalu saja singgah di blog2 bakal pengantin yang kongsikan setiap persiapan kahwin mereka. Saya pun terjangkit rasa teruja tu. Jadi, saya suarakan pada F. Dia setuju. Tiada apa sangat yang saya akan tulis (mungkin). Harapnya masih ada ruang untuk menulis begini walaupun dah bekerjaya nanti.

OK. sebagai peringatan. walaupun saya punya MCH ini, saya hanya orang kampung yang sangat biasa sahaja. Blog saya tak se gah blog2 pengantin lain. kalau2 ada silent reader pun harapnya semuanya baik2 belaka. (Risau juga kan bila ada je B2B yang menghadapi macam2 masalah disebalik penulisan persiapan mereka). InsyaAllah, niat baik akan diperkenankan oleh Dia. 

=)


No comments: