Daisypath Anniversary tickers

Friday, October 22, 2010

Misi baju nikah

2 pilihan yang saya tengah saya pertimbangkan ialah putih suci, yang dari atas sampai bawah semuanya putih bersih. Satu lagi putih juga, cuma ada calit2 merah jambu. Bukan pada kain, tapi mungkin hanya pada manik2nya sahaja. Sebelum ni, memang terfikir nak buat putih aje. Tapi, bila ternampak dan terjumpa pengantin yang pakai warna putih pink rasa macam minat pula. Bukan apa, rasa macam menyinggah di hati. F rasanya ikut sahaja apa yang saya nak. Kami bincang2 juga. Saya ni, dengan semangat buat survey macam nak buat assigment, kemudian tunjuk pada dia sama ada di approve atau tidak. :) 

Dulu, saya bukanlah pengguna google yang sejati. TAPI, sejak dari membuat persiapan tunang dulu, saya rasa rasa fanatik google. Ok, buat bakal2 pengantin juga. Gunalah apa sahaja medium kerana segalanya terletak di hujung jari anda. Setakat ni saya masih belum memiliki apa2 naskhah bercetak tentang pengantin. Harus minta F untuk sponsor ni. :) Banyak majalah2 di luar sana kan. Yang ini, kemudian cuba!

OK, untuk baju akad nikah. Saya nak kongsikan baju yang saya idamkan. Masih ada masa lagi untuk buat pilihan. 

* Putih pink
(campuran warna pink itu hanya minoriti saja, tidak terlalu menyerlah, sekadar menaikkan seri pada warna putih. Cuba tengok gambar2 di bawah ni, lembut saja warnanya.. Saya kira warna pink itu di manik sahaja. Bukan pada kain. Lebihkan penggunaan warna putih. Tentu seri tak hilang!)


Veil pink. Pengantin lelaki sampinnya warna pink pudar macam ni.
Ada sulaman pada bahagian leher dan lengan baju melayu lelaki.


 Sumber: honeyalfaizi

tudung putih, dijahit manik warna pink. :)  




* Putih suci
(OK, saya namakan putih suci sebab dari atas sampai bawah semuanya putih. Bersih aje kan? Ramai pengantin yang pilih warna ni sebab dari temurun lagi kan, biasanya warna putih suci inilah menjadi pilihan hati. Untuk outdoor pun, saya rasa jarang yang pakai warna ni. Sekali sekala, apa salahnya buat dari yang lain)





Sumber: google
Untuk pengantin lelaki macam biasalah songkok dan sampin warna hitam? Kalau tukar warna lain boleh tak? :) Nampak sangat saya bias kan. Banyak letak baju putih pink. 




Cantiknyaaa!



No comments: