Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, July 19, 2011

pengorbanan suami isteri yang berPJJ. =)





Salam semua...
Ahad last saya jumpa hubby. Tapi rasa macam dah lama tak jumpa.. Magik tak?  Seperti biasa, kami adalah pasangan yang paling bahagia bila tibanya hujung minggu. Siapa2 yang mengalami nasib sama macam saya, PJJ macam ni boleh lah tahu perasaannya. Kan? Tahu kan betapa sengsaranya jauh-jauh camni. =) Hubby dah decide, minggu ni katanya dia nak datang ke sini, dan saya tak payah ke sana. Lagipun jarang kami menghabiskan masa disini, di Rompin. Since kat sini tak banyak sangat tempat best. Nak ke Pulau Tioman pun keadaan tak mengizinkan lagi. 

Kami cuma berjalan ke Mersing dan pantai2 sekitarnya. Boleh tahan jugak pantai sebelah sana. Penyabong, Pantai Air Papan, Teluk Gorek dan macam2 lagi la. Saya lupa nama. Airnya biru dan hijau, syok!. Tapi langsung tak jejak air pun. Cuaca panas. Dan saya risau nak berjemur sebab saya ni mudah sakit kepala. 

Sepanjang sebulan 2 minggu kami berkahwin, tiap2 minggu kami bagai honeymoon. Memang best dan seronok. Lain rasanya tau bila memendam rindu begini. Dari satu sudut, seronok. Dari sudut yang lain pula, tentulah tak seronok. Pasal hari2 hidup dan tanggungjawab rasa tak sempurna tanpa suami disisi. Tapi, saya percaya pada aturan Dia Maha Esa. Andai nanti ada rezeki, ada la ia. Kalau tiada, tiada la ia. Apapun, segalanya tu Dia ada sebab. =) So, yang terbaiknya ialah enjoy saja dalam apa saja yang kita lalui. Think positif. 

Melalui proses PJJ  begini menuntut pengorbanan pelbagai sudut. dan alhamdulillah, kami seronok melaluinya. Pengorbanan masa? sudah pasti la. Tiba aje Jumaat, saya melompat. Tiba saja Ahad/Isnin, murung aje. Terpaksa berpisah buat sementara waktu. Begitulah perjalannya.Kalau yang melibatkan masa, kami pasti kena rancang awal. Sebelum tiba minggu seterusnya, dah rancang minggu ni nak balik kesini ataupun ke sana.

Pengorbanan cuti? terima kasih buat hubby yang sangat memahami. Kadang kami dua-dua terpaksa ambil cuti supaya adil. Ha ha. Saya terpaksa cuti Jumaat dan dia cuti Ahad. Huu. Cumanya sekarang ini hubby lah yang banyak korbankan cuti semata2 untuk isterinya ini. Luv u more dear!

Pengorbanan wang ringgit. Dah sedia maklum kan. Kalau dah hidup begini dah pasti memerlukan duit. Setiap hujung minggu kena peruntukkan belanja untuk hotel, makan, minyak kereta. Tak masuk lagi bab2 shopping tu. Hehe. Yang ini memang kena uruskan perbelanjaan dengan betul. Kalau tak, sampai bila la tak dapat nak menyimpan. Bekalan untuk masa2 akan datang pun penting juga.

Perngorbanan tenaga? Stamina kena kuat. Hii. Nak kena berulang ke sana sini perlu ada stamina juga kan. Kami pernah buat kerja gila. Ada sekali minggu tu, Sabtu saya ada gotong royong di sekolah. Ingatkan nak ke Kemaman lepas gotong royong tulah. Tapi dah hubby suruh juga ke sana dulu petang Jumaat, saya pergi la ke sana. Then, pagi sabtu tu, kami bangun awal semata-mata kena sampai jam 8 pagi di Rompin ni. Huu.  Pecut la bawak keretanya. Lepas aje gotong royong, pulang semula ke sana. Huu. Tapi takpe, as long saya bersama dia, apa pun saya sanggup buat. Sama juga dengan dia. =)

Masa ke Mersing hujung minggu baru ni, tak tahu nak pergi mana. Kami lepak tepi pantai dekat Mersing tu. Sambil santai-santai minum dan makan goreng2, hubby saya melayan aje karenah saya. Thanks sayang. Anggap la ini photoshoot post wedding. Ha ha. Sedih, pasal gambar berdua takde. Nak guna tripod pun rasa tak padan dengan kamera yang ada ini.

Enjoy d pics.



Thank you ALLAH for giving me husband that love and care me too deeply. 
I love you so much dear.


Ada 2 ekor kuda di tepi pantai ini. Saya teringin tapi hubby tak bagi, pasal kesian kuda tu nanti. Because of us getting bigger. Both! Ha ha.

Daa.





4 comments:

Anonymous said...

huhu,terharunye bc post ni dear...

Jaaja said...

really? terharu kat mana tu?

Shokora said...

betol3..terharu...err...Nape asyik Zaty jer komen...Mesti cikgu busan..hehe...

Jaaja said...

=) takdela... knp nak bosan plak. =)