Daisypath Anniversary tickers

Friday, December 3, 2010

kehidupan baru



Wah! Lama betul saya tak update blog ni. Sebenarnya banyak kekangan, sebab tu jarang ada entri. Tambah ada dua blog, macam ni lah jadinya. =) InsyaAllah lepas ni, kalau-kalau ada progressnya, wajib update. Hehe. Hari ini bila buka blog, entri yang terakhir ada beberapa B2B yang tinggalkan jejak. Terima kasih kalian. Selamat Datang ke blog Mencari Cinta Halal yang baru nak bertatih ni. =)


OK. Sebenarnya dua minggu lepas tak berada di rumah. Merantau sekejap ke negeri Pahang. Alhamdulillah, mahu kongsi sikit disini. Saya dah dapat penempatan untuk mengajar. Syukur! Akhirnya, hujung2 tahun kami dipostingkan juga. 22 & 23 November lepas di Temerloh untuk taklimat dan orientasi guru-guru baru. 24 November pula saya ke Kuala Rompin. 




Waaa. Nampaknya lepas kahwin nanti terpaksa berjauhan juga sementara waktu. Tapi tak tahulah tu, berapa lama kan. Encik tunang, F di Kemaman. Hari tu saya sangat mengharapkan dapat la Kuantan, dekat la sikit dan bolehlah kami duduk sebumbung lepas kahwin. Tapi, nampaknya 3 jam K.Rompin- Kemaman tu membataskan juga la. Sabar ye sayang. =) Sebenarnya, menyedapkan hati sendiri jugak. Siapa tak sedih kan. Semua pasangan yang kahwin mesti berharap untuk tinggal sebumbung terus walaupun trend sekarang ni ramai juga yang husband weekend. Maksudnya jumpa di hujung minggu saja. Itu belum lagi ambil kira pasangan yang terpisah Semenanjung-Sabah Sarawak kan? Apapun, saya tetap bersyukur. 3 jam aje kan sayang, F dah janji dia mesti jumpa saya setiap kali hujung minggu. Mari kita tengok nanti... =) 


Untuk persiapan nanti saya tak pasti lagi. Kuala Rompin bukan bandar besar pun. Nanti memang terpaksa jalan jauh sikit lah untuk beli barang-barang untuk kahwin nanti. Banyak kan. Terpaksa berjangkit ke bandar sekitar berdekatan lah.Ada cadangan tak B2Bs? Tempat yang dekat-dekat untuk shopping goodies bag dll. Yang pasti, untuk barang-barang hantaran, kami mahu ke KL. Dengar kata, Temerloh pun ada jugak ye tempat2 yang boleh disurvey. Selain Kuantan. Ataupun ke Melaka? Hiii. Ataupun balik Kelantan shopping di Rantau Panjang, Pengkalan Kubor pun best jugak.


Mari bekerja keras untuk tahun depan!



No comments: