Friday, August 12, 2011

12 ramadhan



Balik kampung
Minggu lepas balik kampung dengan hubby. Hubby datang dari Kemaman semata2 nak ambil saya balik ke Besut. Dulu saya berani je drive sendiri, terus ke Kemaman. Tapi sejak dah berbadan dua ni, hubby tak bagi saya drive ke sana. Lagipun umur kandungan baru lagi, risau berisiko. TQ hubby. Balik kampung, dapat berbuka dengan menu air tangan bonda saya. Paling best mestilah nasi kerabu dan bubur lambuk. kali ni balik saya langsung tak masuk dapur. Tak memasak pun. Perjalanan balik ke Rompin hubby hantar. 

MC
Minggu ni saya terpaksa MC 2 hari.. Isnin dan Selasa, teruk betul rasanya. Badan rasa lemah dan penat. Tambah lagi bila makan aje mesti nak terkeluar balik. Minggu kedua saya mula alahan, loya tekak dan asyik nak muntah je. Itu simptom normal kan bagi ibu mengandung? Sungguh tak larat. Datang sekolah, pengetua tanya.. kenapa sampai MC 2 hari? Saya beritahu alahan. Pengetua sambung dan nasihatkan saya, saya tak boleh terus biarkan lemah macam tu, kena lawan. kena kuat semangat, barulah baby pun kuat. Aduhaiii.. saya senyum je.

Pengorbanan suami
Saya cukup terharu dianugerahkan seorang suami yang cukup penyabar untuk melayan karenah saya. Alhamdulillah, saya dapat suami yang rajin, baik dan setia. Tambah2 lagi dengan situasi sekarang ni, dia ringan tangan je picit saya bila diminta. Temankan ke tandas bila muntah. Perjalanan balik dari kampung ke sini, dengan saya moody, tak selesa duduk dalam kereta lama-lama, tak pun dia mengeluh. Malah terpaksa berbuka puasa dalam kereta. Hubby beli ayam golek, hajat nak suruh saya suap masa berbuka dalam kereta tu, buka sama-sama. Tapi saya tido. Terus dia kata dia hilang selera nak makan, tambah saya kata ayam golek tu bau busuk. Haha. Padahal tak pun. Tapi hidung orang mengandung kan. Ada-ada je. Kesian hubby. Tapi diam je, tak pun membebel depan saya. Sampai Rompin baru cari kedai makan. Saya takde selera dah, tapi sebab lapar makan juga sikit. Nasi kosong je. Hubby oder sotong masak merah, sotong celup tepung. kegemaran saya tapi malam tu saya sentuh sikit je. Dia yang habiskan. Tak sempat dia habis makan, saya minta izin nak masuk dalam kereta, nak baring. Kesian hubby, makan sorang-sorang. Saya penat betul. 
Love u lah hubby!

Saya menulis dalam keadaan loya.................. entah apa-apa yang ditulis. Nanti update lagi ye...

1 comment:

Anonymous said...

huhu,drive sorang2...wtpe nk bleter,mmbazir air liur je puasa2 ni,hehe...