Daisypath Anniversary tickers

Thursday, November 22, 2012

update ringkas: 8bulan sudah anakku.

Salam dan hai...

Lama betul saya menyepi... Sorry, entah la.. ketiadaan mood dan masa nak dicuri untuk tulis blog.. Masa memang banyak lebih tertumpu pada hero kecik ni. Tambah lagi, saya dan hubby masih berPJJ. Umi memang kena sentiasa cekal! Tambah dah ada anak. Kadang kelam kelibut la jawabnya..Pagi2 nak bersiap pergi sekolah mesti kalut. Umi bangun awal, awallah juga Firas ni bangun. Lepas tu, mula la umi terpaksa tinggalkan Firas penuh dengan mainan, sempat la nak mandi.. Nak bersiap tak kisah sangat, janji dia boleh nampak depan mata. Solat pun sama... 

Kami masih lagi rutin berjumpa tiap minggu. iyela.. papa mesti sentiasa rindukan anaknya..hati sentiasa tak keruan papa tu. Balik keje, nampak aje barang2 anak tapi anak takde depan mata... Tiada lagi rezeki tukar November ni..Takpe, janji Allah akan tiba nanti. Good!

Hero Ahmad Firas Anaqi dah makin besar. Seronok melihat perkembangan anak depan mata kan. Beruntung dapat jadi umi. Firas dah 8 bulan.. Last timbang untuk 8 bulan dah 8.9 kg... Semangat juga kan. Dah pandai merangkak laju dan memanjat! Dah pandai menyebut "aatttahh", "abah" "emme".... hehe.. Dah pandai tepuk tangan bila umi nyanyikan tepuk amai-amai... Makan pun seleranya baik.. terima apa sahaja air tangan umi.. Senang anak umi ni, setakat ni alhamdulillah..


8 bulan.
I love you so much sweetheart.
Malam ni: tengok sayu muka anak tengah tido..
terasa nak titiskan air mata bila kenangkan semula saat2 umi lahirkan kamu, nak. 
Terima kasih Allah...
Semoga umi dapat jadi umi yang terbaik.
Mendidik kamu menjadi anak soleh.
Umi pun berusaha menjadi yang lebih baik..


3 comments:

y i e n said...

comeinyer dia :)

Zaira Kids Cloth said...

Nak dapatkan pakaian bayi/kanak2 berjenama yang berkualiti dan menarik untuk si comel anda dengan harga berpatutan? Jom shopping di Zaira Kids Cloth..

Unknown said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)