Daisypath Anniversary tickers

Thursday, March 8, 2012

37 weeks


Alhamdulillah. Sedar tak sedar baby dalam kandungan ni dah 37weeks @ 9 bulan 7 hari. Bahagia bila bangun pagi dapat pegang perut yang bulat dan penuh. Walaupun waktu tdo sekarang ni dah tak lena macam dulu2 lagi kan. Kadang setiap malam tu 2x bangun ke bilik air. Tdo pun asyik terjaga. Posisi kena mengiring, lenguh2 pinggang. Tu semua perkara biasa je kan buat bakal2 ibu?  Mahal pengalaman ni tau.... =) Jadi, nikmatilah sebelum baby ni keluar. Hii.

Dah cukup 9 bulan ni check up dah stat seminggu sekali. Last scan masa 36w, baby saya 2.5kg. Berat uminye macam biasa lah, naik lagi. Cuma.... hujung minggu lepas saya demam selesema. Sampai hari ni pun masih ada lagi batuk2.. Jadi, pertama kali sepanjang mengandung ni berat saya turun! Hiii. Mungkin sebab demam agaknya. Baby dah mula mengeras. Nurse kata tu tanda2 awal bersalin. Cuma kena perhatikan kekerapan la.

Apa yang paling best minggu ni.... saya akan mula bercuti! yiihaa... (upss, masa taip perkataan cuti ni, baby tendang perut saya.. =)  Due saya 29.3, tapi saya ambil cuti bersalin awal 10hari.. Campur cuti sekolah seminggu ni, dapat la cuti awal 19hari. itupun, serius saya rasa macam dah sarat benar sekarang ni. Kat sekolah pun ramai duk kata due saya macam dekat2 dah ni.. Bila nak keluar ni sayang?? Tunggu umi ada dengan papa dulu ye.. Takla nanti papa terkejar2 nak datang amik umi yang tengah sakit..

Saya plan nak bersalin di Besut dan berpantang dengan bonda kat sana. Tapi cuti seminggu awal ni nak duduk dengan hubby dulu di Kemaman. Kesian hubby.. lepas ni lagi jauh kena berulang balik tgk baby. Besut-Kemaman. 

Harap seminggu ni dapat la menguruskan rumah sewa baru kami. Sekarang ni tengah memenuhkan rumah dengan benda2 yang perlu dan penting. Tak sempat pun nak bercerita tentang rumah tu... Benda paling awal dibeli ialah TV! Tapi baru seminggu je dapat tengok sepuasnya sebab baru pasang Astro. Hii. Sebelum ni duk tengok movie je... Minggu lepas hubby beli mesin basuh & peti. Sofa pun dah. Alhamdulillah. itu je setakat ni yang mampu... selebihnya.. insyaAllah akan ada jika dimurahkan rezeki..

Tak sempat pun nak blogwalking. Nanti ada masa, insyaAllah ye kawan2.. Harap semuanya selamat dan berjalan lancar.... =)

Salam sayang.

 

1 comment:

Unknown said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website kami www.kumpulbagi.com atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)